Zdrowa sylwetka, część druga

W poprzednim artykule wspominaliśmy o ogromnej szkodliwości cukru na nasz organizm. Niestety, cukier nie jest naszym jedynym wrogiem, musimy uważać również na inne produkty. Jakie produkty wyeliminować na stałe z naszej diety? Które można z powodzeniem zamienić, a które wystarczy zmodyfikować.
Ogranicz pieczywo
Produkty wykonane z białej pszenicznej mąki nie są najlepszą opcją dla naszego organizmu, ponieważ nie zawierają wystarczającej ilości składników odżywczych. Dlatego pora odstawić białe pieczywo i zwrócić uwagę na pieczywo wykonane z mąki pełnoziarnistej, ale uwaga: często pieczywo, które wygląda na ciemne jest barwione karmelem! Nasza rada – czytaj składy! Idealnie byłoby znaleźć piekarnię, która produkuje własne pieczywo w swoim obrębie, chociaż wiadomo, że to nie zawsze jest możliwe.
Jedz mniej nabiału
Dobra dieta to taka dieta, która jest jak najbardziej zróżnicowana. Dlatego nie ograniczajmy przyswajania białka do spożywania tylko nabiału. Białko, które jest zawarte w mięsie ma więcej aminokwasów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania. Poza tym, jedzenie zbyt dużych ilości nabiału może przyczynić się do pogorszenia stanu skóry lub gromadzenia się wody podskórnej. Dobrym źródłem wapnia jest np. mozzarella lub parmezan.
Zbilansowane i regularne posiłki
Tak jak już wspomnieliśmy, zróżnicowana dieta jest najlepsza dla naszego organizmu. Dzięki temu dostarczamy dla siebie witamin z różnych źródeł. Dobrym nawykiem jest również jedzenie mniejszych posiłków o tej samej porze. Niekoniecznie musimy liczyć kalorie każdej spożywanej przez nas rzeczy, nie popadajmy w paranoję – podejdźmy do zmian przede wszystkim rozsądnie.
Produkty, które mają dużo wartości odżywczych
Porozmawiajmy trochę o zamiennikach. Nie chodzi o to, byś rezygnowała ze wszystkiego, co lubisz do końca życia, a raczej o to, by jeść takie potrawy „od święta”.
Węglowodany bogate w właściwości odżywcze: przede wszystkim kasze (jaglana, gryczana, komosa ryżowa, pęczak), ryż (brązowy, basmati, paraboiled, jaśminowy), ziemniaki, bataty, buraki, marchew, seler, pietruszka, płatki (owsiane, jaglane, żytnie) i owoce. Wartościowe białko znajdziemy w chudym mięsie (drobiowym, wieprzowym, wołowym), w rybach, jajach. Tłuszczy szukajmy w mięsie i rybach, orzechach, olejach roślinnych (najlepiej z pierwszego tłoczenia, na zimno), awokado, serach czy jajkach. Pamiętaj o tym, że wszystko zależy też od tego, w jaki sposób przyrządzisz jedzenie – smażenie odpada, lepiej dusić lub piec. Jednym z lepszych nawyków jest również picie dużo wody dziennie, norma dla dorosłego człowieka wynosi około dwóch litrów wody dziennie!

Autor